søndag, oktober 05, 2008

Store Skagastølstind

Under fjelfilmfestivalen på Turtagrø ble det ikke så mye film på meg. Jeg ble med Kløvstad og noen av den tvilsomme vennegjengen hans, på tur til store Skagastølstind. Anders motforestillinger mot alpin start gjorde at det ble mørkt før vi var tilbake. Brukte rundt 17 timer. Vi gikk sydvestveien da det var noen like før oss den vanlige ruta.

torsdag, august 07, 2008

Fjellsportkurs


Jeg har sett at stadig flere av vennene mine går på heftige alpine fjellturer. For å kunne henge med meldte jeg meg på et fjellsportkurs sånn at jeg i hvert fall kan henge med når det skjer noe moro.

Jeg lærte mye om klatring og bre og ble kjent med en del nye mennesker. I tillegg fikk jeg 6 nye 2000-metere. Den ene dagen gikk noen av oss 4/8 av smørstabbtraversen.

Bildet er tatt av Henning Wang på toppen av Veslebjørn